Hjälp, jag ska till jobbet!

Ojojoj, kunde knappt somna igår när jag tänkte att jag ska jobba efter 8 veckors frånvaro (stukad fot + semester).
Låg och fundera på:
om ungarna växt mycket,
vilka som har blivit blöjfria,
vilka mammor som blivit gravida,
vilka frisyrer mina kollegor har skaffat sig,
om chefen kom ihåg att lagra posten,
hembesöket jag ska göra hos ett nytt barn,
hur varmt det kommer att vara,
hur mycket som ska sorteras och planeras!

Somnade i alla fall till slut och vaknade av mannens klocka 5.50. Har nu hunnit läsa tidningen och läst ut en bok. Ska nu väcka lilleman så vi får i oss frukost innan vi ska iväg. Stora M är i Halmstad på läger denna veckan och mellan L har åkt buss till kusinerna i Ljungsbro för att vara på läger med dem nånstans i Östergötland. En lugn vecka här hemma alltså. Få¨r se om vi drar till stan nån dag för att delat i EM-hysterin. See you...

Kommentarer
Syster Yster säger:

L kommenterade kaffe-på-matendrickandet:
-Min mamma har oxå mjölk i kaffet.
-Det är ju för att det ska vara drickbart, sa jag.
-Hårt liv, kontrade hon......

2006-08-07 | 22:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback