American sweethearts...

Jag har en alldeles konstig kärlek för amerikanska filmer innehållandes "romantiskt dravel", det sista är min mans ord. Helst skall det vara amerikanska high school filmer. Nyss tittade jag och fjortisen¨på "Smekmånaden" med Ashton Kutcher och Brittany Murphy. Det var precis som det ska vara; de fick varandra på slutet!

Jag kan bli helt skogstokig om det är filmer där de inte får varandra på slutet. Ska man se en film så måste det vara lyckligt slut annars är filmen kass.

I mellandagarna visade de "Breakfast club" och "Pretty in pink" på 4:an. Gamla  godingar från min tonårstid. Kul att se gamla kultrullar med "Brat-Pac" -gänget. Jag kan kolla på dem hurmånga gånger som helst. Jag vet inte hur många gånger jag har sett "Pretty woman", "Dirty dancing", "Top Gun", "En officer och en gentleman". Hysteriskt  eller?

Kommentarer
sigrid säger:

absolut inte! jag är likadan!

2006-01-22 | 19:08:11
Bloggadress: http://www.sigrid.webblogg.se
Syster Yster säger:

Smemånaden såg jag i Småland för ett par veckor sedan.... Nån kunde inte förstå att man kan tycka sååå bra om såna filmer.....

2006-02-12 | 19:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback