Snöööööööööööööööö

Helt otroligt hur mycket snö det kan komma medans man sover. Fick trycka upp ytterdörren i morse och sen fick jag sopa mig fram till brevlådan för att hämta tidningen. Det var tur att den låg där för annars hade jag fått tokspel. Pulsade mig till  skolan med minstingen 7 år och sen pulsa uppför hemmåt igen. Jaha det var dagens motion. Inte stavgång för det ser helt sjukt ut när det är snö..."har du tappat skidorna eller?"...
Skogsvägen till jobbet vågade jag inte köra så det fick bli den långa rundan. Tyvärr så körde bilen framför mig i 40...  och lagom upp för backen så går trafikradion igång och säger att det står en lastbil på tvären längre upp. Jag hann tänka många hala tankar men som tur var så var lastbilen borta när vi kom. Kom i tid till jobbet i alla fall och det blev en trevlig dag med många snöänglar. Innan jag gick hem så lyckades larmet gå igång och till slut hittade jag telefonnummret där man stoppar utryckning.

VET NI HUR MYCKET LARMET TJUTER NÄR MAN STÅR UNDER DET OCH LETAR EFTER RÄTT LAPP?

Gubben i andra änden av luren sa då "- men det var ju länge sen det gick igång! -Ja jag vet det men jag är inte så snabb!" Sen fick jag springa till källaren på ett annat hus för att larma av. Kom hem till slut i alla fall sladdandes uppför backen där det stod två bilar som INTE kom upp. Middagen redan på bordet, mannen hade överträffat sig själv, "Pommes frites och smalkorvar"
Sen diskuterade vi heeeeeeela middagen om  att det bara stavas "Pommes frites" det heter inte så!
Inteligenta barn va? Undrar vems gener de har ärvt mest av??????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback