Läkare...

Eftersom min sjukskrivning ska vara slut på söndag så gick jag till vårdcentralen för att få förlängning. Där träffade jag på en liten höggravid läkare med fast handslag. Hon vred min stackars fossing fram och tillbaka i omöjliga riktningar och konstaterade att det inte verkade helt bra.
Sen säger hon:
- Ja men förskolan har väl sommarstängt så egentligen ska du väl vara ledig ändå?
- Jo visst men någon aktiv semester lär det väl inte bli.
- JAg skriver en vecka till och sen får du se.

Tack då. Sen kollar jag på intyget och där står det att jag kan ha "anpassade arbetsupppgifter på deltid"
- Vad menar du då?
- Jaa, du kan ju sitta på en stol och mata barn, och kanske göra andra stillasittande uppgifter!

Jag var måttligt road när jag gick därifrån. " Sitta på en stol och mata barn"
Hallååååå, tror hon att det är så förskollärare arbetar? Våra barn äter själva och jag kan väl inte sitta och jobba medan mina kollegor springer omkring som skållade råttor. De tider som jag är själv i barngruppen då? Då får jag säga till barnen att sitta fint för de kan ju inte springa omkring och kanske slå sig för jag kan inte komma så fort och hjälpa.

Ska till en ortoped på tisdag får se vad han säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback