Regn och bilköp?

Vaknar av att regnet öser ned, ljuvligt. När det sen slutar så öppnar jag altandörren och det doftar sommar. Det känns som om trädgården fått nytt liv.
Dagen idag tänker vi ägna åt utflyktande. Packa kaffekorgen och badkläderna och dra till stan. Först ska vi kolla på bilar. Våra trotjänare från 1996 känns som de behöver nya ägare. Eftersom vi sålt husvagnen och tänker köpa en mindre så har vi tänkt oss en mindre bil. Jag önskar mig en Peugeot 307 SW medglastak och 7 säten. Mannen vill kolla en massa konstiga märken som jag knappt kan uttala och än mindre stava till. JAg hävdar bestämt att i denna familj skall det endast finnas bilmärken som även fanns i min barndom på 70-talet. Men hallå man kan inte äga en "Hundaj" eller "Mitsybissi" eller något annat asiatiskt nytt märke. Då säger mannen att ALLA märken i stort sett kommer från samma ställe och har samma delar i sig. Vilket jag inte alls tror på.
-Inte ens Saab och Volvo tillverkas ju i Sverige längre...

Vill inte lyssna längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback