Tömma maskinen på ström...

Satt i telefon för datorsupport igår. När jag skulle fixa en del saker med apparaten, trasigt grafikkort, så skulle jag först dra ur sladden och sen hålla in startknappen för att tömma datorn på ström...
...jag tittade mig omkring för att kolla om det var dolda kameran, men det var det inte.
När jag sen ringde på eftermiddagen och pratade med en anna kille så frågade jag om detta.
-Jo du förstår det finns kondensatorer som sparar ström så därför måste man tömma den först.

Och jag som tänkte på en story som min bror elektrikern berättade en gång, tror jag. Han kom hem till nån äldre person som tejpat över de eluttag som inte användes för att det inte skulle läcka ström...
46400-106

Kommentarer
camilla a säger:

haha jag hade nog oxå tittat efter dolda kameran...

2006-11-15 | 17:24:00
Bloggadress: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback