15-åringar

Läste en bloggare om 15-åringars framtidstro: http://solusfemina.squarespace.com/min-blogg/2006/10/6/en-del-saker-kan-man-vl-hlla-fr-sig-sjlv.html#comment506946
Och måste då berätta om min egen 15-åring som kan ALLT och vill ALLT och kan lyckas med ALLT.
Nu ska det ju väljas till gymnasiet och då finns ju bara ett alternativ, en avancerad variant på NV-programmet där man läser en massa mer poäng och har samarbete med Volvo och man får betalt under gymnasietiden och dessutom får en bärbar dator.

-Men du kanske ska välja något mer?
-Nej men jag ska ju plugga jätte mycket nu så att jag kommer in och då behövs det inte något mer val. Men först ska jag ju åka ett år till USA och gå på Highschool och lära mig Engelska som jag sen kan tenta av och då har jag ju mer tid över för de andra ämnena.

Hoppas hon kan smitta av sig lite på L som är 11 och tycker att hon "suger" på allt. Och då handlar det om att hon inte skriver fullpott på alla glosförhör. Förra året hade hon 36 poängs bortfall på nästan 900 möjliga. Ganska bra procentsats i mina ögon. Och sen vill hon ändå inte vara en pluggis som nördbrudarna i klassen!

Nej nu är det fotboll och öl som gäller.

Kommentarer
Anna K säger:

oj, är du en sån jag just skrev om på min sida? Tänkte på det här med fotbollen. Skrev just om sambons reaktion på senaste målet :-)

2006-10-07 | 21:47:36
Bloggadress: http://massablaj.blogspot.com
gunsan säger:

Propp... svara här på din fina adress på ditt hus... HÄRLIGT och naturområde... kan det tänkas bli lite bilder sedan också tro? Det såg läckert ut...
Ha ha ha din 15 åring ... härligt... kommer det slå in också?
Min 19 åring gick ut nu i sommeras... fick jobb som målar-lärling, de kom på att de ej hade tid att lära. Men fick hon lärlingsplats någon annanstans och blev klar, ville de gärna ta emot henne för jobb??? Fattar man detta eller är jag too old... Skulle de ej själva vilja lära upp den de vill ge jobb sedan??? Hon är arbetslös nu men söker och söker och söker....
Vi blev hundägare idag... på 2,5 timmar igår bestämde vi oss MIN STORA KÄRLEK o MAKE... bild finns på vår sida... LYCKLIGA matte och husse dessutom, nu...
MÅNGA-HÄRLIGA-TACK-FÖR-HUSBILD-KRAM :)

2006-10-08 | 23:47:30
Bloggadress: http://gobbe.blogg.se
PiaLiaLotta Potta säger:

HALLELUJA!
Min 15åring kämpar för attfå ihop lite betyg så att hon kan komma in på gymnasiet!
Hon har inte varit mycket i skolan de sista åren, så det lär bli kämpigt! Men hon är smart, så det går säkert! Stora misstaget var nog att hon började på en privatskola där det var sååå lätt att sitta o göra ingenting... Och såå ocoolt att plugga! Efter tre månader i våras fick jag veta att josefin inte kom dit mer!!! Nu går hon på en liten specialskola... och stormtrivs! Håll tummen!

2006-10-31 | 22:11:57
Bloggadress: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback