Städhysteri.

Hjälp, imorgon ska vi ha visning så idag har här skurats och fejats. Kört saker till svärmor i grannbyn. Det får plats mycket saker i deras källare.
Eftersom jag inte är någon större vän av ordning så var det ju inte bara den normala veckostädningen som skulle göras utan alla rum på en gång! Vi flyttar ju pga att det inte finns tillräckligt med plats och var gör man av alla saker som inte har en egen plats? Flyttar runt och flyttar runt.
Som tur är så har jag ingen ingrodd skit eftersom jag brukar städa bakom spis och kylskåp med jämna mellanrum. Bakom badkaret brukar jag också skura emellanåt så det var ju inte det som var själva problemet utan alla saker som finns överallt.
Fick en träpall/tvättkorg av mina föräldrar för ett tag sen. Tanken var att ha den i hallen  och ha tidningsinsamlingen i den. Nu fick den en ny funktion i stora badrummet, alla tjejernas små sminkväskor (hur många kan man ha?) och alla schampoo flaskor (varför måste alla ha olika?) och allt rengöringsmedel och alla toarullar och alla doftljus (jag och mannen älskar att bada skumbad och lösa världsproblemen tillsammans i skenet av stearinljus). Hur mycket som helst gick ned i den och badrummet blev så luftigt.

Sen åkte vi till det stora köpcentret i norr www.allum.se och shopade. Jeans till mannen, jeans och tröja till lilleman på rea på JC, alla hans kläder flaggar på halv stång...
Mellan L fick äntligen sina "vinterskor". Piléfodrade skinnbasketkängor...
...nåde henne om hon tjurar för att hon fryser om fötterna i vinter. Sen handlade hon tröjor och BH för egna pengar. Godis inhandlades på "Godishavet" för 92 spänn. Jag fick betala det de andra 3 hade plockat ihop.
När vi kom hem och kollade kassarna så hade mor i huset fått: cykellyse från Clas Ohlsson för 69 kronor samt en make-up-pad för 9 och 50 från HM. Hallå är det inte jag som brukar vara shoppinggalen?

Kommentarer
Blue säger:

Visst känns det lite snöpligt att inte ha fått hem nåt till sig själv. Jo du fick ju två saker men ändå. Förstår hur du känner dig. *ler*

2006-10-22 | 23:01:28
Bloggadress: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Karin säger:

Ho ho......jag har ett tips...åk till Ullared och gå INTE in på andras avdelningar än din egen.......hihi

2006-10-23 | 17:34:50
Bloggadress: http://Rassel99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback