Trädgårdsdax!

Efter att ha inlett min dag med några kilometers stavgång så var det dax för lite trädgårdsskötsel. Potatisen skall ju sättas och då måste man ha ett potatisland. Alltså får man gräva och baxa sten och svettas och stånka. Att Landet ligger i en sluttning gör ju hela saken inte lättare precis men det gick. I med lite kompost, kodynga och jord och blanda omkring och sen sex snygga rader med potatis. Snyggt, eller hur:
image157
Ojdå det ser ut som om det sluttar mer än det gör, det är skitsvårt att ta kort i solen.

Sen hade jag ju lovat att fixa lite krukor som vinster till tombolan på Valborg. Så jag inhandlade lite tagetes och vit hänglobelia som jag satte med lite grönt från trädgården. Resultatet blev faktiskt rätt lyckat, eller hur:
image158
Sen hade jag köpt lite cellofan och slog in dem i det. Så kom nu till elden på Sjöholmen i Landvetter och köp lotter så kan ni bla. vinna Propps vackra trädgårdskrukor!!!

Kommentarer
camilla säger:

mumsigt med egna potatisar jue..o så fina krukorna blev då...

2007-04-30 | 04:22:58
Bloggadress: http://quarter65.bloggspace.se
Anonym säger:

studentm. var på jobbet idag o lämnade tillbaka skidorna (fd dina barns, numera min f´s)de hade funkat utmärkt. Jag fick en blomma som tack - inte lika fin som de i dina krukor, men dock/mk

2007-05-05 | 07:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback