Inredningsblogg?

Läste Cleos blogg där hon skriver att många inredningsbloggar skriver om samma saker och länkar till varandra kors och tvärs. Och jag som tänkte surfa omkring idag för att hitta nya fräscha vårsaker att ha hemma.
Får väl blogga om sånt som bara jag har då!
46400-153
Detta är min lilla nostagihörna hemma. Ungarna förfasar sig över det orangea men jag tycker att det är läckert tillsammans med IKEA gardinerna som går i gult-rött-orange. Svamplampan står på en liten plåthylla som man kan skruva upp och ner efter behov. Eftersom vårt kök ligger på andra våningen sån syntes inte lampan utifrån och det tyckte jag var synd. Mannen hittade då denna anordning på sitt labb som skall läggas ned, så nu kommer han hem med roliga saker varje vecka, istället för att slänga dem.
46400-155
Härom veckan la jag tulpaner i min runda skål och nu är det narcisser som ligger där. Ned med dem i matkällaren på natten så håller de i en evighet. Dessa köpte jag i fredags.
Ljuslyktan bredvid fick jag i inflyttningspresent av goda vänner. Det är liksom sammet  i relief på utsidan, lite 70-tals medaljongtapet över det hela. Jätteläckert när man tänder den.
46400-154
Våra gamla grannar var här i fredags och hade med sig en trädgårdstomte. Helt underbar är han, inte en sån där stor Efraim som Svensson, Svensson har på julafton. Men vår har ingen näsa... Han ska i alla fall få stå i blåbärsriset på bergknallen sen när det bli vår. Det är lite för kallt för honom ute ännu! Blommorna fick jag också men såna där små primulor brukar stendö efter en vecka hos mig Jag vet inte vad jag gör för fel?

Kommentarer
Camilla säger:

å så fina saker..bara älska de oranga.....så 50 tal...

2007-03-21 | 12:25:16
Bloggadress: http://quarter65.bloggspace.se
Syster Yster säger:

Lite vatten, kanske???

Det är ju inte vår starka sida i släkten.....

2007-03-23 | 21:19:27
cleo säger:

Haha, ja, Du får inte konkurrens med att skriva om detta, väldigt unikt! :-)

2007-03-27 | 16:40:22
Bloggadress: http://inredningsbloggen.blogg.se/
Lilia Berglund säger:

Night & Day är inredningsbutiken för dig som gillar lyx och kvalité, spännande färgstarka detaljer och vackra tyger. Hos oss hittar du det bästa av olika stilar, blandning av klassiskt och modernt.

2008-04-12 | 20:00:20
Bloggadress: http://www.nightdaytextil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback