Inköp

Vi (läs mannen) skulle installera stereon i vardagsrummet och då upptackte mannen att högtalarna från 1985 var helt sönder i basdelen. Eftersom vi hade ett par andra högtalare så åkte vi iväg och köpte en "subba", undrar varför det heter så?
Jajust subwofer betyder det. Sen köpte vi Peter LeMarc s  nya skiva. Bra som alltid.
- Varför blir det alltid bra, det våra gamla idoler gör? frågade jag mannen.
- Vi åldras väl vi med....

Sen ska jag hitta en gammal skiva med Mauro Scocco låten heter "Du är aldrig ensam", jag blir alldeles gråtmild varje gång jag hör den och ändå kan den inte kopplas till någon speciell händelse. Med en del sånger är det så jag kan inte sjunga dem utan att ögonen tåras...

Sen åkte vi till Allum, 12-årinngens Mekka! Vi köpte en jacka där förra helgen som hon sen ville byta. Den hon hellre ville ha var nu nedsatt från 499:- till 299:-, så ibland lönar det sig att vänta! Jag hittade också en jacka på rea. Så vi gav 598:- för två jackor som skulle kostat 1298:- tillsammans, det tycker jag var ett riktigt kap!

Sen blev det TV-kväll och glada rop när Sverige besegrade Lichtenstein med 3-0.
image214

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback