Finsk afton.

Hur korkad är man när man glömmer att ta med kameran när det är finsk afton? Men som är så kan jag ju knycka från M!
Jaja, men jag kom ihåg handduken i alla fall. Kamrat T hade bjudit in oss på finsk afton med bastubad och mat.
image282
T välkomnade oss iförd Finsk Hockeytröja och vi fick dricka sima(?). Typ russindricka, vatten som fått jäsa med hjälp av russin. Jättegott!
"-Det är alkoholfritt, men det måste jäsa utan kork för annars exploderar flaskan!" Säkert alkoholfritt T! Men eftersom det inte stått mer än 1 vecka så var det väl som lättöl.
Sen bastade vi, AK och M vågade rulla sig i snön, på den delen av tomten som var där grannarna var bortresta! I bastun grillade vi bastukorv på aggregatet, inlindad i folie förståss. MUMSIGT.

Sen var det MATORGIE.....
En finsk köttgryta som var jättemumsig. Finska lådor: morotslåda, potatislåda och kålrotslåda. Dessa lådor är bara sååååååååååååååå goda. Riktig mat om man säger så, inte det franska köket med lite strån lagda i kors på tallriken. Sen var det en god sallad med morot och rödbetor till också. Det hela avrundades med memma:
 image283

Sen trodde jag att vi skulle sjunga Karaoke...
... trodde jag ja! Jag skulle helt plötsligt vara domare...
...och då hade de skrivit en sång till mig på Främling melodin. Och Lillan hade "scrapat" ett fint kort som nog tyvär tappade lite saker när jag gick hem(?). Men så här fint  var det:
image281
Inte bästa skärpan precis men nu sitter det så fint på mitt kylskåp.

TACK TJEJER, HUR SKA JAG KUNNA JOBBA UTAN ER?

Sen avslutade vi med finsk frågesport som jag faktiskt vann! Inte visste jag att jag kunde så lite om Finland, men de andra kunde mindre. Massa finska krig som jag inte vet något om. Skäms på mig, jag får nog öppna mina historieböcker och kolla lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback