Långpromenader.

Blev helt plötsligt medtagen i ett steglag, alltså; använd din stegräknare och knata på. Eftersom jag numera åker bil till och från jobbet och mestadels sitter på ett kontor så blir det ju inte så mycket steg på jobbet. Måndagen såg jag till att komma på hundpromenad i 1,5 timme längs en skogsväg. Tur att jag har vänner som har hund och inte bangar för långpromenader.

Tisdagen såg jag till att kolla vart vägen gick från gärdet där jag jobbar. Så även på onsdagen men då var det annat gärde...

Söndag morgon såg jag till att gå lite med mina stavar och eftersom jag är morgonmänniska så började den turen 7.25! Jag gick 5 km i maklig takt och det var underbart med all fågelsång. Så tidigt på morgonen är alla man möter så trevliga och hejar. Senare på dagen när söndagsflanörerna är ute så har alla nog med sig och sitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback