Nu börjar det snart...

Ja, "Festivilfestivalen" alltså. Så heter den i vår familj eftersom lille A sa så för några år sen. Nu är han snart 10 och vet vad det heter.
Igår började vi förparta på jobbet och spelade alla låtarna från 2007 och dansade järnet. Alla 3 och 4-åringarna hoppade omkring medans jag och T snurrade mest. Eftersom "dansrummet" ligger mot gångvägen så blir det en del glada miner utanför. De små barnen ser man knappt huvudet på  i fönstret men T och jag syns desto mer.

Baguetterna är på gräddning, ölen på kylning och snart, snart ska jordnötsringarna och ostbågarna hällas upp i sina skålar. Ska nog byta till mysbyxorna så att jag kan slappa bekvämt. Får se om någon låt är tillräckligt bra för att jag ska parta loss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback