Miljöbilar och "namedropping".

Vår gamla trotjänare Volvo 850 årsmodell 1998, är på väg att lämna vår familj. Det är inte det att vi inte tycker om honom längre men han börjar kosta så himla mycket pengar i reparationer och sånt där.
Så nu är vi på gång och letar miljöbilar. Det finns en del att titta på. Mannen drog med mig till Skoda. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker inte att Skoda är någon riktig bil. Jag litar bara på de där bilmärkena som fanns när jag var barn på 70-talet:
Volvo
Saab
Ford
Opel

Jag kunde nog inte fler märken heller för den delen. Toyota och Mitsubishi och Hundayi kan jag ju nästan inte stava till. Men mannen hävdar ju bestämt att det inte finns några svenska bilar längre och att alla är släkt med alla.
Jag får väl se var vi hamnar.
Det viktigaste nu är i alla fall at vi får en som drar mindre bensin och sen får vi väl se om det blir etanol eller diesel. Gas är väl inte att tänka på eftersom det inte finns något tankställe i närheten och tom. Volvo lägger ned sin produktion.

Kommentarer
Micke säger:

Skoda är faktiskt en riktigt bra bil, känner några som har varsin, de är toppen!!

Annars är ju huyndai ett ganska hyfsat märke också!!

Ha de bra!!

2008-01-20 | 23:15:50
Bloggadress: http://beckfjall1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback