Ibland blir man glad...

... jag ska ha en en sommarkonsert ikväll. Har haft det några år nu i kyrkan och då sjunger man sommarsånger och har allsång och diktläsning och lite av varje.
Min ständige vapendragare i sjungsammanhang, kamrat K, skulle ju vara med. Men sen fick hon en öronoperation inplanerad så då fick vi ju göra om programmet. Jag fick ju liiiiiite panik men det är ju bara att le och påstå att allt fixar sig. Leta, leta, leta efter en pianist men kamma noll.
Kom då på den smarta idéen att förprogrammera keyboarden så att det bara är att trycka på en knapp. Men då dök ett annat problem upp: bara 5 låtar går att spela in. Jaha vilka kan vi ta accapella????

Sen igår när jag väl hade landat i allt så ringde jag kamrat K för att kolla hur det gick med inspelningen. Då säger hon:
-Ställer jag till mycket problem om jag följer med och spelar istället???? Jag känner mig mycket bättre nu.

Jag blev överlycklig eftersom jag hade börjat fundera på vilken sjukdom jag skulle kunna fejka för att kunna ställa in hela spektaklet....

Så nu ska jag planera ett lååååååångt framträdande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback