Solig helg.

Hade visst 30 grader i skuggan vid fönstret så nog var det varmt allt. Jag har ägnat helgen åt att hugga sönder sly och "klumprotsystem". Ni vet sånt där som blir när man bara har röjt sly så finns det ju ett lten rot kvar som bara blir större för varje år med en massa avhuggna skott på. Jaja, svårt att förklara. Jag ville i alla fall ha bort detta från min slänt för det ser så tråkigt ut. Sen måste man ju ta bort småbjörkar innan de vuxit till sig så mycket att de kan välta på huset. De växer på på berget så rotsystemena är ju inte så djupa och säkra.
Sen fick jag köra flistuggen eller vad det nu heter i trädgårdsammanhang? Nån som vet, syster kanske?
Och nu är komposten uppblandad ordentligt med flis så att den luftas och inte luktar.

Mannen har fortsatt sina utgrävningar under altanen för att dränera. Muskler får han också...

image296

Kommentarer
Syster Yster säger:

Flistugg, kompostkvarn.... eller Hemska Tuggen, du vet som Julkalendern med Björn Kjellman!

2008-05-12 | 19:11:16
Syster Yster säger:

Jonas Karlsson menar jag juuuuuuu..... Alicia sufflerar!

2008-05-12 | 19:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback