Gäsp.

Fattar inte hur fort helgerna springer iväg egentligen. Lördagen ägnades åt lite hederligt kroppsarbete. Jag grävde upp buskar i vår slänt. Fatta vilka rotsystem de har utvecklat på 25 år. Men jag vill ha roligare saker där + att vi ska bygga ut altanen så att den går runt till tvättstugedörren. Då kan man sitta där och äta frukost i morgonsolen. Typ nästa sommar kanske, eller sommaren 2010.
Fick i alla fall äta bullar igår, men kanelbullarna var slut så det blev mandelbullar som var jättegoda och dyra, 15 spänn på Hagabullen.


Sen hann jag sjunga en sväng på kvällen också. Det var länge sen sist så det var riktigt roligt.

Idag har jag hunnit gå till återvinningen, lagat färsbiffar med fetaost, mums, och pannacotta med björnbär till efterrätt., mums igen.

Nu har jag hunnit med 2 amerikanska fjortisserier på kanal5 så nu känns helgen färdig. Sen har jag fördjupat mig i läroplanen så att jag är fast förankrad i morgon när jag kommer till jobbet. Har en del att ta itu med...

Nu funderar jag på om jag ska ta en kvällspromenad runt kvarteret. Det byggs en del runt omkring så det är lite kul att spioner i skydd av mörkret. På dan syns det så väl när jag stirrar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback