Änglar finns och annorlunda tygtryck!

Jag har varit på besök på Bräcke Östergård. Ett ställe i Göteborg för habilitering. Man kommer dit med sina barn för utredningar av olika slag. Här jobbar en massa bra människor somär experter på olika saker. De har en otrooooolig förmåga att nå barnen på deras nivå.  Riktiga änglar är de!

När jag sitter där på en avdelning så ser jag en underbar väggbonad som tog mig tillbaka till 70-talet.

Jobs handtryck, och mönstret heter rabarber. Min pappa som är, eller var, tapetserare förr, klädde om en soffa åt en kund i detta tyg som då var skitdyrt. Eftersom det är ett stormönstrat tyg så går det åt väldigt många meter när det ska mönsterpassas. Då blir det en hel del spill som räckte till matrumsgardin, en stor lampskärm och en liten fönsterlamp,min mamma blev äldigt glad! Men hemma hos mig var det mörkgrön botten, eller svart kanske till och med. Så det var väldigt mörkt i vårt matrum. Då tyckte jag nog att det var ganska fult men idag skulle jag nog nästan kunna dö för detta tyg på ljus botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback