Tysta saker att göra en lördagmorgon.

Vad gör man när ens förinställda (i huvudet) väckarklocka får en att vakna klockan 06:00 (noll-sex-noll-noll) även på helgerna?
Upp på toa och ner i den varma sängen igen. Men neej det gick inte att somna om. I vanliga fall hade jag väl dragit på mig träningskläderna för en runda men idag ska jag jobba i trädgården så det blir tillräclkligt med träning ändå.

Började min dag i tvättstugan. Jag vek massor av tvätt och fyllde maskinen men vågade inte starta. Tvättstugan ligger bredvid sovrummet så det hade nog inte varit så populärt. Sen fick jag ett ryckk att jag skulle kolla udda-strump-lådan. Japp, vi har en sån, och den är ALLTID välfylld. Jag fick ihop 42 (fyrtiotvå) par efter att jag finkammat alla skrymslen och vrår i tvättstugan. Gissa varför lille As garderob har varit så tom på strumphyllan...


Sen kom mannen upp när jag satt i strumpberget så då kunde jag starta mitt brödbak. Nu har jag hunnit äta frukost och väntar bara på att bröden ska  jäsa färdigt så att jag kan skicka in de i ugnen. Sen bär det av till återvinningen med den fullastade bilen.

Kommentarer
Maria Karlander säger:

Hur många av dessa var hembakta? Våga inte kom o säg att samtliga var det... Nu börjar vi planera för v 9 - Branäs. Kolla semeterdagarna!

2008-09-15 | 18:46:37
Propp säger:

Men den bilden är ju snodd fattaru väl!!!!

2008-09-15 | 20:28:26
Bloggadress: http://propps.blogg.se/
maria karlander säger:

herre gud - menar du att man ska fatta det, när samma person gör käcka semlor till bilresan med hemmagjord mandelmassa - hmmmmmm!

2008-09-16 | 19:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback