Magsjuka 2.0.

Usch och fy för magsjuka.
I tisdags stod jag i godan ro och plockade ur diskmaskinen.
Plötsligt blir jag illamående och får ont i magen.
Klockan är väl 21:40 när jag kryper ner i bingen.
Vid 23 tiden kör magen i gång sen håller den på till 04:00.
Usch och fy säger jag.

Ondagen spenderades endera i soffan framför TV:n
eller i sängen, sovandes.

Och jag som hade bakat Pepparkaks-cheesecake till jobbet.
Det blev ingenting med det.

Sen skulle jag ha tagit mitt julbad tillsammans med
kära vänner. Och till det hade jag gjort äggost att bjuda på.


Äggost är en bohuslänsk specialitét, som avnjutes med
björnbärssylt och vispgrädde. Jättemumsigt!

Det enda positiva skulle väl vara att jag minskade 2 kg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback