Barndop.

Igår var jag iväg till Orust och sjöng på ett barndop. Jätteskoj. Det roliga är att för 3 år sedan blev jag tillfrågad att sjunga på ett bröllop.
-Ja visst, det kan jag väl.
Det visade sig att det var hemligt, bara prästen (som jag känner), 2 vittnen och en diktläsare visste om detta. Och jag.

För 2 år sen fick de sitt första barn och samme präst skulle förätta barndop och jag blev tillfrågad att sjunga.
-Ja visst, det kan jag väl.
Nu har barn nummer 2 anlänt och då blev jag tillfrågad igen.
-Ja visst det kan jag väl.

Nu ska de inte ha fler barn så nu får jag vänta till begravning.

Farfar i sammanhanget kom ut från köket, han hade hand om disken, och frågade om jag hade gette ut nån skiva för han ville så gärna höra min röst igen.
Det var ju skoj men kritisk som man är av födsel och ohejdad vana så tänker man:

- Stackare, han kan inte lyssna så mycket på musik överhuvudtaget! Nöja sig med detta när det finns så mycket bra!

Kommentarer
Martina säger:

Du kan lossa lite på greppet nu...på fredag ska det vara klart, så det vore bra om du höll i lite till =)

Men kändes som det gick bra idag...17 sökande, 11 behöriga, 3 till intervju (jag är en av dem, liten seger bara det)

2009-05-25 | 20:48:12
Bloggadress: http://lakriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback