God Morgon!

Jag sov ända till klockan åtta,  det vet jag inte
när jag gjorde senast. Natten började inte bra:
jag somnade gott men vaknade till när mannen kom
och lade sig. Då var väl klockan halv elva kanske.
Klockan 11 kom stora M och undrade om jag kunde
skjutsa in hennes kompisar till stan för bussarna gick
inte som en vanlig fredag Javisst fixade jag det.
Sen hem och ner i sängen igen.
Hann precis somna in då mellan L ringer:
Vi får inte plats i J:s bil så du får komma och hämta oss.
OK, det blev en sväng till Mölnlycke också.
Hemma och ner i sängen, klockan är halv ett och jag
är klarvaken...

Japp, så är tonårsföräldrarnas helger. Men vi skjutsar
hellre än att de åker buss med konstiga människor
mitt i natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback