En ovanligt bra dag!

Vissa dagar är helt enkelt mer OK än andra, idag var det en sån dag.
Jag kollade in min trädgård och såg att rabarberna faktiskt hade vuxit en hel del sen jag skördade sist. Tänkte att en paj till efterrätt skulle väl va gott? Nej, jag ändrade mig när jag kom in i köket och såg några skrumpna plommon och äpplen som låg på bänken...
Pannkakssylt blev det istället. Rabarber, plommon, äpplen, syltsocker och lite vatten i grytan och simsalabim så stod det strax därpå 4 burkar sylt på bänken:


Och bakom står gårdagens blåbärssaft. Tom den mest kräsna i familjen, lille A alltså, tyckte att båda sakerna smakade gott. Ett ganska bra betyg i vår familj....

(Insåg när jag granskade bilden att vi har ett fasansfullt fult kakel, för att inte tala om låtsas-marmor-bänken!)

Sen blev jag så trött så att jag var tvungen att ta igen mig några sekunder i min 40-årspresent. Den har jag använt alldeles för lite i sommar.


Om 2 veckor kommer mina nya altanmöbler, grythyttan flyttar in till vår familj. Eller familj och familj, mamman och pappan får varsin stol och ett bord som ska stå på den nya delen av altanen. Alltså den delen ni ser längst bort som går runt hörnet och fortsätter på gaveln. Där har vi en dörr ut från tvättstugan och där ska vi sitta i morgonsolen och dricka vårt frukostkaffe nästa sommar!

Kommentarer
Syster Yster säger:

Utan barn.....

2009-09-09 | 18:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback