Dag 30, Lower Manhattan

Köpte busskort för att kunna transportera oss med buss och tunnelbana, $27/person för 7 dagar,
inte västtrafikpriser precis, med tanke på hur långt man kan åka.

Började på Ground Zero



Det finns liksom inga ord som kan beskriva alla känslor och tankar som kommer över en när man står det.
Allt är så obeskrivligt, overkligt, konstigt, annorlunda...
... sen alla blommor och märken från uniformer som ligger under denna långa minnesplakett.

Fortsatte sen och köpte lunch från en av alla dessa lunchvagnar som står på NY:s gator.



Köpte 4 lunchlådor och en cheeseburgare, inga av lunchlådorna blev uppätna, ett tips är att dela!
Vi satte oss vid strandpromenaden och åt samtidigt som vi hade utsikt över Jersey-sidan.



Sen tog vi Staten Island färjan (gratis) för att kolla in frihetsgudinnan, en mäktig upplevelse.



Efter att ha fått ett smärre nervsammanbrott på min familj så insåg de att det fanns bara ett sätt att
göra mig glad igen. Ett besök i Brooklynns häftigaste cykelaffär...



...tyvärr ville de inte sälja något, bara smöra för en tjej som hade en massa sponsorer och
skulle till OS 2012, jag tror i triathlon. Men det gjorde nog inget egentligen, hittade cyklar för $12000!
(Pluttificera det med 7,5 så fattar ni varför jag inget köpte!) Misstänker dock att värre cykelnördar än
jag gråter många tårar för att de inte klämt på dessa cyklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback