Dag 33, Connecticut och släkten.

Dagens tips är att INTE kliva in på ett uthyrningskontor samma dag som du behöver en hyrbil.
För 2 dagar fick vi betala $422, våra 15 dagar i Kalifornien kostade drygt $800...
Steg upp tidigt för en färd norrut, fint väder var det men inte hett som tidigare dagar.
Fick lite hemlängtan när vi kom till en tunnel som såg precis ut som Jerikotunneln i Lerum:



Började med förmiddagskaffe hos min syssling Tom och hunden Runa. Frun Leona var tyvärr bortrest för
de trodde att vi skulle kommit helgen innan.



Tom är snickare och har byggt huset själv, varenda spik sitter i linje! Han visade även en del foton på
arbeten han håller på med, inredningar hos snuskigt rika människor. Jättefina grejjer, han får gärna komma
på besök hem till oss. Sen åkte vi hem till hans mamma Margreth, min pappas kusin. Hon har inte sett ungarna
sen min pappas 60-årskalas 1998. Då kånkade hon omkring på lille A som bara var 2 veckor och en ynkepytt.
Hon kunde inte förstå att han var större än mig nu!



Lille A, Mellan L, Margareth, Mannen i mitt liv, Stora M och Tom, utanför Margareths lägenhet.
Sen åkte vi hem till toms syster Karan för den obligatoriska korven och hamburgarna, sen serveras det
bruna bönor till också. Det ska jag ha på nästa grillkväll hemma och säga att det är typiskt amerikanskt.
Vad förvånade folk skulle bli....



Syssling Karan, hennes man Creighton, syssling Tom, Propp och pappas kusin Maragareth.
Spana in pygmégenerna som vi har. Sen är det så himla roligt att se att Margareth och min pappa är så lika.
De båda är väldigt lika sina mammor som var systrar och jättelika.

För information så släktforskade min bror för ca 15 år sen och hittade Margareth via listor på Ellis Island,
eller nåt sånt. Han åkte helt sonika hem till henne och ringde på. Hon var bara ute och handlade så brorsan
blev inbjuden till grannen så länge. Sen dess har vi haft kontakt, hon kom och överaskade pappa på hans
60-årsdag 1998, då när lille A var 2 veckor. Sen var jag och brorsan och mamma och pappa över 1999
och hälsade på (och jag lämnade mannen i mitt liv ensam med 3 barn i 3 veckor).










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback