Dag 36, snart hemfärd...

Ikväll är det hemfärd, äntligen säger jag. Det börjar bli tröttsamt att vara på resande fot.
På förmiddagen gick tjejerna och jag på pedikyr och manikyr, skitsnygga blev vi.
Har tyvärr inga bildbevis...

Här sitter vi på trappan till vårt hus i Queens:



Och här är gatan:



På em. fick jag meddelande om att vårt plan inte skulle lyfta 21:45 utan 23:00, blä....
Men Vinny kom och hämtade oss och sen fick vi en avskedspresent av honom, en stor fruktkorg.
Vi skulle egentligen fått den när vi kom men nu fick den avnjutas på JFK istället:



Efter mycket om och men kom planet iväg 00:00 istället för 21:45, vilket innebar att vi blev ombokade till
19:20 planet från Paris, vi skulle åkt med 12:55. När vi kommer till Paris så har Air France inte lyckats flyga in
en endaste millisekund. Vi ilar iväg och kommer till terminal 2G samtidigt som vi ser att 12:55 planet är försenat.
När vi ska igenom security så tittar fransyskan på vår biljett och säger att vi är väldigt tidigt ute, vill vi passera?
-Ja, säger stora M, vi vill försöka hinna med det där planet, och pekar på monitorn.
Då stängs gaten...

När vi kommer upp i terminalen så rusar jag fram till informationen och blir framvinkad av en karl som pratar
telefonen, det tar ett tag för honom att avsluta samtalet. Även om jag inte kan franska så förstår jag att det
inte är ett jobbsamtal.
Efter mycket om och men så försöker jag få honom att förstå att jag vill ombord på det plan som ännu inte lyft.
Men det går ju inte...
- Jaha, ni har kommit från NY! Jag och min fru, som jag pratade med skulle åka dit men hon får inte ledigt för
sin chef!
Men det skiter ju inte jag lite i, jag vill hem!

Jag ser i alla fall till så att vi får matkuponger av Air France nu när vi blir sittande så länge, drygt 6 timmar.
Han säger att de är giltiga på alla matställen och de gäller för en huvudrätt samt förrätt eller dessert.
I terminal 2G (terminalen som Gud glömde) finns det bara en bar uppe vid gaterna. Jag går därför ned till
säkerhetskontrollen och frågar om det går bra att gå ut för att äta och sen gå igenom igen, för det finns
väl fler restauranger där nere.
-Yes, you can!
Alltså släpar vi med oss allt vårt handbagage (tungt) och går ut för att upptäcka att det bara finns ett
kondis och ett café.
MORR!

Det är nu ALLA i familjen S är övertygade om att fransoser är dumma i huvudet. Jag skulle kunna söka jobb
på Charles de Gaulle som logistikansvarig och stiga rätt fort i graderna...

Det slutar med att vi äter uppvärmd paj med sliskiga 2-dagar gamla desserter på baren.

För att fördriva tiden så sover vi, läser tidingar, kastar godis på varandra och leker med mellan L:s nyinköpta
Mr and Mrs Potatoehead. Vilken annan 15-åring känner ett desperat behov att inköpa dessa? Men det var
väl Toystory 3D som satte sina spår...



Och så här skojigt tycker jag att det är i Frankrike:



Planet hem kom iväg i tid i alla fall och landade 21:20. Vi fick tag i 2 TAXI som tog oss HEM, klockan 22:00
låste jag upp min ytterdörr och var äntligen hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback