Kulturkalas.

Har ett uppdämt kulturbehov efter denna sommar, i vanliga fall brukar mina
somrar bestå av en hel del musikliv i de mest skilda konstformer.
Så icke denna sommar då vimest varit på vift.
Som tur är bor man inte så långt ifrån Göteborg (typ 20 minuter) så det är
ju tur att det är Kulturkalas i stan. Tog med mig mannen till Stenpiren för att
lyssna på Stefan Andersson:



Han körde delar av sin föreställning Skeppsråttan, underbar historielektion fick jag på köpet.
Att sen grabben har en stämma utan dess like gör det hela bara ännu mer njutbart!

Gick vidare till Götaplatsen och lyssnade på Lisa Nilsson:



Hon är bara så bra och bjussar en hel del på sig själv.
Jag fick sjunga med och röra på mina ben så nu känns denna veckan bra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback