Nya skor.

Japp, jag kunde inte hålla mig många dagar förrän jag var tvungen att köpa skor igen!



Cykelskor i och för sig denna gången...
Om de nu finns i silver och lila med blommigt foder, varför ska man köpa svarta då för?
Invigde de i alla fall på tisdagskvällen. Först höll jag på att inte få fast dom i pedalerna.
Mannen fick hjälpa mig så att jag satt fast ordentligt innan jag cyklade iväg.
Sen ska man ju komma ihåg att få bort foten också INNAN man stannar cykeln...
I alla fall så var vi ett gäng på 5 som cyklade iväg. Jag hade beställt en ganska lätt
färd med tanke på mina nya skor och ovanan med att sitta fast i pedalerna.
NÄHÄ då, iväg på en minimal stig som jag aldrig cyklat på så jag välte några gånger
innan vi kom ut på ridvägarna i Björröd.
Dessa övergår sen till en schysst stig som på några ställen är ganska blöt.
På ett av dessa ställen välte jag, och fick inte loss fötterna. Det slutade med att jag
fick ta av mig skorna och sen flytta på cykeln och ta av skorna från pedalerna.
Jag var ganska lerig...
Flera gånger hade jag problem att få loss fötterna så det blev några vurpor.
Sen badade vi i Yxsjön innan vi åkte hemåt. Avslutade turen med en Staropramen på
kamrat H´s altan.

Somnade helt utmattad och sov gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback