Söndag andra advent.

Hade tänkt mig lite motion idag också, och det fick jag.
Snöskottning ger både svett och ömma muskler:



Det hade väl kommit 5-10 cmoch jag ville ha bort så mycket som möjligt.
Förra vintern brydde vi oss inte om att skicka iväg snön så långt,
den brukar ju ändå alltid smälta bort.
Men nu såg jag till att hiva iväg den långt in på gräsmattan, jag såg också
till att få bort all sörja så att det inte skulle frysa på sen.

Sen fixade jag en pepparkaksdeg och bakade mandelbiskvier,
man hinner mycket när man är ensam hemma några timmar.



Ikväll har vi varit iväg på julkonsert i S:t Jakobs kyrka inne i stan.
En helt underbar musikupplevelse, folk i olika konstellationer
som kunde sjunga och en massa roliga arrangemang.
Vad sägs om:

Stilla Natt sjöngs till didgeridoo (eller synthen lät som en i alla fall),
Dotter Sion i gospelstuk,
en manskör som sjöng en jultango kompade av fiol och dragspel
Oh Helga natt sjöngs av en ung kille och det var den bästa Oh Helga natt jag hört på många år!

Nu sitter jag i soffan och dricker Glögg med smak av mocca och choklad (!)
frossar skumtomtar och pepparkakor med gorgonzola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback