Hyacintallergi?

Igår fick jag torrhosta och vaknade några gånger i natt.
Under dagen hade jag svägerskan här och vi satt i
soffan och pratade och jag blev sådär torr i halsen igen.
Efter att ha varit iväg några timmar så hamnade jag åter
igen i soffan...
... och det började klia och irritera igen.
Kom på att jag satt precis bredvid hyacinterna.
Jag samlade ihop alla i huset, 7 stycken + 2 julstjärnor,
och kastade ut de på altanen.
Hoppas att det känns bättre om ett tag, men tråkigt om
det nu är så att jag utvecklat allergi mot hyacinter.
De doftar ju så himla gott och hör julen till.
Men men, eftersom jag är lite småkänslig mot en hel del
saker så förvånar det mig inte att dessa doftbomber får
igång mig.


Andra saker som triggar igång min ohälsa är följande:
Kiwi, mer än en halva ger kli i munnen
Valnötter fler än 2, som ovan
Färsk ananas som ovan
Åkeröäpplen då blir hela munnen skinnflådd!
Cigarettrök hemsk rethosta i flera dagar. Det var
underbart när de förbjöd rökning på restauranger.

Sen brukar jag alltid säga på jobbet att jag är allergisk
mot fiskbullar, men det beror mest på att jag såg på
HAJK på 70-talet där de visade hur man tillverkar de.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback