Fredagsmyyyyyssssssssss

I vår familj har vi anammat husmorsornas fredagsbiff.
Varje fredag under 2010 har det stått biff, pommes frites och bea
på middagbordet.
Idag trodde jag att lille A:s klass skulle anordna disco så tiden var knapp.
Istället serverades det fisk i saffransås och potatis.
Så här lät det när familjen ramlade in i köket (alla i kör):

Stora M:
-Men hallå, bearnaisesåsen då? det där är ju ingen bea!

Mellan L:
-Varför har du inte gjort nån sallad?

Lilla A:
-Blir det ingen biff idag?

Mannen i mitt liv:
- Varför är det inte mer fisk?
(Det var 3 laxbitar och 2 vita filéer, alldeles lagom för 5 personer)

Det är nu lilla Propp får ett anfall och skriker:
-Kan ni inte bara hålla käften för jag kan inte svara alla på en gång!

De andra 4 tycker att jag är lite väl PMS:ig...

Det värsta var att det inte var något disco, så vi hade hunnit äta biff med bea....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback