Läkarkåren...

... har imponerat igen.
Jag gick till läkaren eftersom jag haft problem med sår och självsprickor
på ställen dit solen inte når.
Jag upplyste om all behandling jag gjort själv:
bomullskläder, oljesmörj, ingen tvål mm. mm.

Hon, ja jag är tacksam över att det var en kvinna eftersom män inte äger
dessa kroppsdelar, trodde att jag led av kronisk svampinfektion så jag
fick medicin för 6 (sex) veckor. Ett piller i veckan, långtidsverkande.
Ingen skillnad.

Vi hade telefonkontakt och hon gav mig recept på en starkare cortison
salva som jag skulle använda i 2 veckor.

-Märker du fortfarande ingen skillnad om 2 veckor så får jag skicka en
remiss till hudkliniken för så här kan du VERKLIGEN inte ha det.

När jag lagt på luren så funderade jag på om en manlig gyn. hade insett
allvaret?
Jag har ju varit på akutmottagning med dett vid åtminstone 2 tillfällen
och bara ordinerats att använda barnolja mot torrhet.

HURRA FÖR KVINNLIGA GYNEKOLOGER!




Saknar Cityakuten...

Kommentarer
Maria Karlander säger:

Inte en dag för tidigt du=)

2010-03-27 | 20:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback