Motion

Jag hade ju bestämt mig för att min 40-årskris bestod
av att springa Göteborgsvarvet.
Det var ett himla dåligt beslut.
Taskiga knän tycker inte om att springa.

Även om jag har tillräckligt med kondis,
och då menar jag inte kaffe och bakelser,
så säger kroppen helt enkelt ifrån.

Jag läste i senaste numret av iFORM
om några som hade varit skadade och ställde upp i ett Marathonlopp.
De sprang 5 minuter och gick 1 minut, genom hela loppet.
De fixade det och var pigga i benen efteråt.
Denna metod var visst väldigt skonsam
för knä och leder, så jag var ju tvungen att testa.

Jag tog med mig stora M ut i måndags, här skulle tränas.
Vi körde efter klockan men sen blev det lite för mörkt så jag
såg inte vad klockan visade, då körde vi på känn.

Sen låste sig mitt knä och jag fick halta hem.

Nu ska jag sälja mitt startnummer...


...och satsa på cykling istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback