Dagens garv 2

På min förskola har vi en äng utanför staketet, dit går vi ibland och leker.
Där finns även en stor jordhög som barnen älskar att klättr upp på.
Problemet är att det växte ett stort björnbärssnår där, många taggar har
vi plockat ur små barnahänder.
Igår tog jag med sekatören och rensade och idag hade vi invigning av
BJÖRNBÄRSKULLEN med skylt och allt.
Det är klart att avdelningen Björnbär ska ha ett eget ställe.
Sen lekte vi. "Kom alla mina kycklingar", på slutet när det bara var
2 kycklingar kvar så sprang de till skogs och ställde sig på en sten och
vinkade. Jag och mina kollegor skrattade så att vi nästan kissade på oss.

Det var liksom triumfens ögonblick för dessa snart 4-årigas grabbar,
de ville verkligen vinna och då är alla medel tillåtna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback