Adventsmys.



Morgonen började med en härlig grötfrukost före klockan 8, otroligt men sant.
Så är det när söndagarna är fyllda med aktiviteter, idag körsång och bowling, dock inte med samma deltagare.

Tittade en stund på min originella adventsstjärna i fönstret:



Riktigt avancerat handarbete av mor min. På 70-talet hade hon kurser i näversöm, ingen aning om varför
det heter så. Och en sån här hade vi alltid hängades bredvid hallspegeln när vi var barn. När det var adventstid
hängdes den upp i fönstret istället. Funderar på om jag ska be henne att sy 3 till mina ungar också,
och sen vill jag att hon lär mig att sticka raggsockor och baka struvor. Den som ändå var hemmafru och
hann med sånt pyssel.

Efter advenstgudstjänsten där barnkören gjorde succé och jag inte sjöng så mycket fel i vuxenkören,
blev det en underbar middag med allra bästa efterrätten, Annelies fruktflan:



Nu sitter jag i all fall i soffan och myser med mellan L, mannen jobbar.
Glögg och pepparkakor med gorgonzola, Per Morberg på TV:n...



Glad Advent på er, alla mina vänner!

Idag har jag lärt mig att Hosianna betyder "Kom med hjälp"...


Kommentarer
martina säger:

det där såg ju inte helt fel ut, Sugen jag blev på pepparkakor o mögelost...Undra om man kan äta mögelost på tub...

2010-11-28 | 20:39:13
Bloggadress: http://sommarnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback