Hemmajobb.

I mitt yrke som förskollärare är jag ålagd att göra vissa kurser,
bla att skaffa PIM-bevis (praktisk IT- och mediekompetens) hos skolverket.
Uppgifterna är verkligen enkla, men de kanske ska vara det för att alla ska
klara av de olika stegen.

Uppgift 1 handlade om att göra ett dokument med brödtext och bildinslag,
avancerat? nej, inte direkt! Jag gjorde en kalasinbjudan till lille A:s kalas.

Uppgift 2
skulle göras som en Powerpoint presentation och skulle även innehålla
en ljudfil. Jag gjorde ett bildspel om skogens barrträd och läste in en dikt.

Uppgift 3 skulle vara en film i moviemaker och med berättarröst, förtexter och eftertexter.
Jag har tagit bilder på alla mina barn och sjunger namnsången till, jag spelar även gitarr...
Jag skickade in den och min examinator säger att den måste vara längre, men jag har ju
bara 18 barn i gruppen att sjunga om. Det är väl första och enda gången jag önskat att
vår barngrupp vore större! Jag kanske kan sjunga långsammare, men 40 sekunder till,
det går bara inte. Alltså har jag fått leta reda på bilder från en sångsamling och sen måste
jag prata lite runt det också. Hoppas få allt klart ikväll.

Eftersom uppgift 3 genererar 2 kompdagar så vill jag ju vara med på examinationen nästa
vecka, alla mina semesterdagar är ju slut och lite ledig vill jag allt vara i jul.

Ni tror väl ändå inte att jag tänker lägga ut filmen här?


Kommentarer
Syster Yster säger:

JO!

2010-11-23 | 19:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback