Nu kan skidsäsongen börja.

Idag hade vi 10 minus, brrr, vad kallt när vinden bet i.
Hemma plockade jag fram skidorna och min ärvda vallaväska och fixade lite. I vallaväskan finns verkligen allt.
Det finns modernare fluorvallor och tokgamla tjärvallor som luktar underbart. De vet jag egentligen inte
hur man använder men jag har inte hjärta att slänga dom.
Jag undrar hur många Vasalopp min väska har med om, det ska jag nog ta reda på.



Strykjärnet är skitgammalt men funkar tokbra som vallajärn, jag använder temperaturen "Konstsilke",
som väl troligtvis betyder polyester. Allt för att inte bränna sönder belagen.
Jag lade på tre lager grundvalla och sicklade mellan, sen lade jag på glider, nu får vi hoppas på lite
varmare vindar tills på torsdag då jag hoppas inviga mina nya skidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback