Puckade föräldrar.

Tror ni att det var nån mamma som ringde?
Nej, just det, JAG fick ringa upp och då räckte hon över luren till pappan, som fö. är totalt tiltad i pannan.
Han säger att sonen tar på sig allt själv och vill inte säga vilka som var med honom.
Sen kommer det fram att pappan vet vilka som var med:
-Men jag har ingen anmälningsplikt, sonen har kastat saker idag på ert hus och vält soptunnan.
-Soptunnan var ju i måndags och då var det ju saker slängda också, och äggen då?
-Några ägg har han inte kastat, det kan jag lova, och det kommer inte kastas fler saker.
-Men jag vill gärna ha namnen på de andra grabbarna så att jag kan prata med deras föräldrar.
-Nej, sonen säger att han har gjort det ensam.
-Jaha, vill bara meddela att det med soptunnan är polisanmält också, som skadegörelse.
-Anmälder du detta så kommer jag lova dig att det kommer en polisanmälan om misshandel.
-Misshandel?
-Ja, när A slog sonen med ett brännbollsträ!
-När var det då?
-Det kan jag se till att få fram för de papprena har skolan.
-Men jag vill bara ha ett slut på allt eftersom jag tycker att A har varit tillräckligt utsatt.
-Sonen har också varit utsatt.
(Säkert, eftersom det är han som lett trakasserierna av A. A har alltid varit ensam mot fem sex stycken)
-Tack för ingetting då skitstövel, sa jag och la på luren. (en väldigt mogen avslutning)

Behöver jag tala om att pappan röstar på Sverigedemokraterna? Såg det på hans FB-sida.
Säger ju en hel del om vad man tycker om människovärdet, och nu förstår jag att han är dum på riktigt!


Kommentarer
Syster Yster säger:

När du lämna över hans namn till polisen och de kontaktar socialen, så kryper nog namnen fram ändå!

2010-11-05 | 11:32:54
Propp säger:

Vill inte ha mer med den familjen att göra.

2010-11-05 | 20:19:10
Bloggadress: http://propps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback