Riktig ilska.

Hur dum får man va egentligen?

Snart 19-åriga stora M hade inga nycklar med sig.
Hon visste att jag var på barnkör så hon satte sig på trappan för att vänta
och somnade...
Vaknade och frös hysterisk,
tar en sten och slår sönder rutan och klättrar in genom fönstret.
Då, kommer hon på att ringa sina föräldrar för att undra var de är,
kanske skulle gjort det liiiiite tidigare.
Pappan var på bowling med lille A och jag var på gymnasievisning
med mellan L.

Så nu har vi ett hallfönster som är översatt med en pappkartong,
Mannen och jag har glasflisor i fingrarna.

Imorgon får hon inte lämna huset förrän vi har ett nytt fönster,
"Men jag ska ju börja jobba klockan 15"

... och????

Kommentarer
Axel säger:

Åh, jag älskar användningen av ordet "översatt"

2010-11-25 | 22:13:56
Propp säger:

Åh nej, jag som är självutnämnd språkpolis, nu fick jag griller i huvudet. Vad heter det egentligen? Översatt kan ju inte vara ett riktigt ord...

2010-11-26 | 07:29:07
Bloggadress: http://propps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback