Söndag, fars dag och röj på vinden.

Har hunnit fira två pappor idag, min egen och mina barns,
undrar vem som är bäst?

Efter att ha varit på Östhjälpen i Jonsered två gånger denna veckan  utan
att handla (!) så fick det bli lite skåps- och vindsröjning,
mycket saker som vi inte behöver men  som kanske kan glädja någon annan?
Skidor och pjäxor för längdåkning, slalompjäxor, lampor, förstärkare, ljuskrona,
glöggryta och muggar...
Och då blev det ju lite tomt på vissa ställen så då måste det ju fyllas på igen.
Shoppade lite på tradera, klädfynd, vad annars? Börjar bli lite beroende men
det finns så mycket saker som jag inte hade en aning om att jag behöver...
Men jag letar lampor också, och designprylar av olika slag, och orange konstglas...

Det där med orange får mina döttrar att smälla av men jag bara tycker att det är
sååååå snyggt. Sådär lagom 70-tal, men då hette det brandgult, ett mycket
härligare ord än orange.
Högts upp på min önskelista står det:

Orange Bumlinglampa 60 cm.



Den ska jag ha i mitt kök nån gång när det är vitt och nyrenoverat.
Funderar som bäst på hur vi ska meddela stora M att vi tänker sälja vår lilla bil
eftersom de pengarna kan omvandlas till nya köksskåp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback