Söndagshets!

Ibland hinner man med massor på en dag,
men inte allt det man borde göra.

Eftersom jag lade mig tidigt på lördagkvällen
så vaknade jag tidigt söndagmorgon,
vintertiden till trots.
Mannen och jag hann med en morgonpromenad
till återvinningen innan kyrkobesöket.
På gudstjänsten fick vi lyssna till en cellist som
verkligen var ett med sitt instrument samtidigt
som hon sjöng. Vacker musik var det!

Testade rullskidorna en sväng, mannen varnade
för backarna och var tvungen att promenera med
mig för att kolla så att jag gjorde rätt...
Men tanke på vilken fegis han är utför så sket jag
fullständigt i hans goda råd och klarade lutningarna
på Härkeshultsvägen galant.
Det blev en runda på 4,5 km som tog 30 minuter.
Riktigt roligt var det och man kan ju alltid harva
fram och tillbaka på cykelbanan även efter mörkrets
inbrott.
Käkade middag och sen var det dags för nästa runda.
Mannen och kamrat G hade bestämt sig för att äntligen
cykla tillsammans. Jag och K tog stavarna och traskade
Backarundan. Det var mycket att ta igen efter att inte
träffats på evigheter. Blev även uppdaterad på Egypten,
där veckans semester hade tillbringats.
När jag kom hem så fick jag dåligt samvete för alla äpplen
som hängde kvar i trädet. Plockade ner de och gjorde
10 burkar äppelmos.



Visst är det underbart med rosa äppelmos?
Jag gjorde i min hushållsassistent där jag har
en passertillsats, skitenkelt. Lille A kom och hjälpte
till med att peta ner de kokta äpplena i hålet.
Sen bara koka upp med socker och i burkarna,
på med locket medan det fortfarande är varmt
och voilá, hermetiskt tillslutet, inga konserveringsmedel
här inte, bara äpplen och socker.
Mums på havregrynsgröten i vinter!

Efter allt kladdande med äppelmoset så invigde vi badkaret,
kaffe med dopp liksom...
Det var stort och brett och vi hade gott om plats.

Sen avslutades kvällen i TV-soffan samtidigt som jag
kom på att räkningar ska visst betalas också, suck.

Nästa helg kanske jag ska göra lite nödvändiga saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback