Vänner - nåt att vara rädd om.

Jag är lyckligt lottad som har en hel hoper vänner.
Det bästa är att jag har vänner av olika kategorier:

shoppingvänner
fikavänner
lätta-mitt-hjärta-vänner
partyvänner
arbetsvänner (kamrater)
trams-å-flams-vänner
barndomsvänner
ungdomsvänner
telefonvänner
cyberrymdsvänner
cykelvänner

En del av mina vänner återfinns i flera kategorier
och jag är himla glad över att de finns.
En del skulle jag vilja träffa mycket oftare och en del
räcker det att man träffar nån gång vartannat år.
Inte för att de är otrevliga men vänskapen lever vidare
trots att vi träffas sällan, det är bara att ta upp tråden
där vi slutade sist.
Och en del vänner saknar jag redan när jag sagt hejdå.
Flera av mina vänner som jag räknar som mina bästa
vänner har aldrig träffat varandra, konstigt men sant!
Olika vänner känner mig på olika sätt,
och vet totalt olika saker om mig.
En del vänner känner mig bara lite på ytan medans andra
känner mig bättre än vad mannen i mitt liv gör,
trots att jag räknar honom som min allra bästa vän!

Ni som har vänner, om det så bara är en enda,
var rädda om vänskapen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback