Fullmåne.

Inatt spökade den, fullmånen alltså, jag kunde inte somna.
När jag hade vridit och vändt på mig väldigt länge så
fick jag nog. Klockan 01:10 så gick jag ut i köket och skrev
ned allt som jag funderat över och kommit på.



Jag brukar aldrig skriva listor, gjorde väl killistor när jag gick i trean,
och sen brukar jag skriva önskelistor. OK när jag åker till Ullared
brukar jag ha med mig en lista. När jag åker till ICA glömmer jag
oftast shoppinglistan kvar på köksbordet.

På listan jag gjorde i natt så står det om stora M:s studentfest,
detaljer för min uppsatsskrivning och matlista inför påsk.

Sen gick jag tillbaka till sängen.
Klockan fortsatte att gå utan att jag somnade. 01:40 fick jag göra
som Pippi, säga till på skarpen:
-Nu Propp, måste du sova. (Ni kan väl er Astrid?)
Så då somnade jag...
... och sen vakande jag en timme senare med ett ryck,
jag hade drömt något jätteläskigt. Men det glömde jag bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback