Inte skoj alls.

Igår efter åtta så fick jag ett sms av min kära kollega:

"Hej, jag ligger på soffan och fryser, 38,3 i temp.
Kan du ta mitt tidiga pass och sätta vik på ditt,
det är samma timmar"

Attans där sket sig min sovmorgon.
Torsdagar äter ju jag alltid frukost i sängen
samtidigt som jag läser tidningen.
Istället ringde klockan 05:30 och jag pallrade
mig iväg.
Väl på jobbet så var jag vansinnigt trött och när
vi senare gick ut på gården så trodde jag att jag
skulle frysa ihjäl, trots ylletröja, fleece och vindställ.
Eftersom grannavdelningens personal är på samma
kurs som vi var på igår så var det ju redan tillräckligt
rörigt med en massa vikarier.
Framåt 11 sa de till mig på skarpen att gå hem och
dra täcket över mig. Så nu ligger jag här, fullt påklädd
under täcket och tror att jag ska frysa ihjäl. GALET!

Vet inte om det var tokigt att testa mina nya
rullskidor igår när jag var snorig. Men jag var inte det
minsta tung i kroppen igår, snarare tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback