Vårkänslor?

De kom liksom av sig, med allt regn idag.
Ville ha mer sol och vår men icke.
Hoppas att solen återvänder och att jag
kan få komma ut på cykeln igen.
Känns sååååå länge sen jag satt i sadeln.
Blev erbjuden att hänga med på en
landsvägsrunda på söndag men eftersom jag
lovat mannen i mitt liv dyrt och heligt att INTE
börja med det också så fick jag tacka nej.
Får väl knata omkring i mina joggingskor om
inte skogscykling funkar.
Terränglöpning är ju också skoj,
klart underskattat jämfört med asfaltslöpning.
Och när man har en gps i bakfickan så kan man
ju springa överallt.
När det börjar bli varmt om kvällarna så är det
precis som om alla gamla löparskor får nytt liv.
Utanför mitt hus går det en cykelbana som det
springer en massa människor på.
Eftersom jag bott här i samhället sen 1996 så
känner jag igen många människor. Och det är
många som jag inte sett springa förrut.
Många gamla träningsoveraller som luftas
så här års...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback