Jobbsanningar.

Idag gick vi till skogen med våra 3-5åringar.
Förra veckan lovade jag nämligen att denna veckan
skulle de få leka Bockarna Bruse vid bäcken.
10 knattar och två rediga pedagoger knatade iväg.
Vi tittade på eklöv och slemmiga svampar,
smakade på harsyra och vildhallon.
Jag frågade vilka som ville vara bockarna,
jodå en massa frivilliga.
Men troll då, vem vill vara trollet?
Inte en unge anmälde sig frivilligt, hmmm...
Dagens födelsedagsbarn (5 år) räddade hela
situationen med att säga:

- Men Sofi, jag tycker nog att du passar bäst som troll!

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det,
ville han rädda mitt ansikte eller tycker han inte om mig?

I alla fall kröp jag ner bredvid bron och varje gång den
stora Bocken Bruse kom så blev jag nedstångad i bäcken.
Tur att gummistövlar och regnställ är arbetsklädsel!


Kommentarer
Coachen säger:

Men bilden på trollet är ju väldigt likt dig :-)

2011-09-03 | 23:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback