Lördagmorgon-min tid.

Jag är ju morgonmänniska långt ut i fingerspetsarna.
När klockan är strax efter sex slår jag upp mina brun-gröna
och inser att en ny dag har börjat.
Måndag till söndag, samma tid,
ibland kan jag rulla runt och somna om,
men oftast går jag upp.
För andra människor låter detta helt galet, jag vet,
men för mig är det underbart, jag hinner med en massa.
Det är alldeles tyst i huset och tiden är bara MIN.
Vad gör jag då? undrar ni säkert.
Antingen kurar jag ihop mig i soffan under yllefilten och
läser en bra bok, ett magasin eller dagen tidning.
Eller också bloggar jag, som nu.
Går en sväng och kollar i huset,
har stora M åkt iväg till jobbet?
Fyller en tvättmaskin som ska startas senare.
Funderar ut vad som ska göras under dagen,
vad vi ska ha till middag.
Någon gång efter halv nio brukar jag sätta på kaffet,
jag vet att mannen i mitt liv tycker om att vakna till kaffedoft.
När han väl har vaknat brukar jag duka upp hotellfrukost
och sen äter vi länge.
Nu under våren kommer jag att använda denna stund på dagen
till att skriva på min uppsats, kan vara skönt när ingen annan stör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback