Skolflicka!

Japp, det är jag det!
Var på Pedagogen igår för att få tummen ur och skriva mitt examensarbete.
Jag har ju redan min förskollärarexamen, men detta är till kursen:
"Pedagogiskt program med inriktning mot utbildningsledarskap"
Men skoja, hur lång är inte den kursbeskrivningen då????
Det var ett gäng trevliga människor med allsköns bakgrund.
Kursledaren verkade också bra, inte som den jag hade för 3 år sen
där jag kände mig som en lågstadieelev som alltid svarade fel på frågorna,
och därför satt helt tyst. Japp ni läste rätt, JAG VAR TYST!

I alla fall så var jag mest nöjd med att jag inte behöver hålla mig till den
uppsatsplan som jag gjorde 2008. Jag har inte alls någon lust att skriva om
ledarskapet i förskolan, tror att min uppsats skulle bli alldeles för färgad av
allt negativt som jag varit med om som rektor.
Istället vill jag skriva om Förskolans nya läroplan, hur olika kommuner har
tänkt att implementera den, vilka planer man har alltså.
På jobbet idag så gick jag igenom bokhyllan för att se om det fanns några
böcker som stod med på litteraturlistan.


Hittade den livsviktiga boken för skrivandeprocessen, men jag trodde knappt mina
ögon när jag hittade den vänstra. Den är ju som klippt och skuren för min uppsats
helt otroligt att jag kan ha sån tur. Nu känns det verkligen som att jag faktiskt
kommer att skriva denna uppsats på en termin...

Kommentarer
Pandora säger:

Vill du dela med dig så läser jag gärna! Antingen när du är godkänd och klar eller om du vill ha synpunkter innan inlämning!

2011-01-21 | 22:59:13
Bloggadress: http://pandorasask.wordpress.com
Propp säger:

Tack, det gör jag jättegärna, behöver all input jag kan få!

2011-01-22 | 06:32:33
Bloggadress: http://propps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback