Torsdag morgon.

Strålande sol från en klarblå himmel och första maskinen tvätt upphängd på strecket.

Igår hade jag kafferep med mina tanter, tyvärr bara 2 av 3 men det gick bra ändå.
Jag började jobba i deras gäng augusti 2000 och har nog aldrig känt mig så 
välkommen på någon arbetsplats någonsin.
Då var vi jag lillflickan i gänget med mina 31 år, de andra var då 45, 49 och 60.
Nu är vi alltså 42, 56, 60 och 71, jag är fortfarande lillflickan!
Vi träffas några gånger om året, äter gott och garvar högt.
Tonen är rå men hjärtlig och vi kastar mycket skit omkring oss.
Som tur var hade jag en studenttårta kvar i frysen som jag kunde bjuda på,
vi åt tills det kom ut genom öronen, nästan.



Den var minst lika god som sist, jag hade ju ny frosting och nya jordgubbar,
det var ju bara själva kakan som varit fryst.

Snart ska jag ila till jobbet och dagen avslutas med grekiskt i stan
med jobbarkompisarna, hoppas på trevligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback